Dlaczego dezynfekcja jest ważna?

Każdy zdaje już sobie sprawę z tego, jak wielkie zagrożenie niosą za sobą rozprzestrzeniające się wirusy, a szczególnie kiedy jesteśmy w okresie pandemii. Pracownicy biura są oczywiście narażeni na zakażenie. Skupiska osób w jednym, a szczególnie w przypadku biur typu open space, gdzie działa klimatyzacja, odbywają się częste spotkania, a dodatkowo pracownicy podróżują komunikacją miejską – wszystko to sprawia, że biuro zaczyna być jednym, wielkim siedliskiem bakterii.

Nawet mimo zdalnej pracy, przestrzeń biurowa i tak wymaga dezynfekcji. Odkazić należy wszystkie powierzchnie, a to wymaga też generalnego sprzątania. W jaki sposób obejść się w takim przypadku z naszym biurem?

Jakie elementy będą wymagać dezynfekcji?

Artykuły biurowe konieczne powinny być dokładnie zdezynfekowane. Przedmioty te często wędrują z rąk do rąk pracowników, stąd należy je czyścić tak często, jak klawiatury. Te z kolei wymagają szczególnej uwagi, ponieważ są one najbardziej zanieczyszczoną powierzchnią w biurze, a szczególnie jeśli pracownicy spożywają posiłek przy biurku.

Okruchy uda się nam usunąć przy pomocy sprężonego powietrza. Należy uważać ze środkami chemicznymi, ponieważ mogą one odbarwić litery na klawiaturze. Najlepszy okaże się zatem papierowy ręcznik z wodą i odrobiną mydła. Co więcej, klawiaturę powinniśmy też spryskać aerozolem dezynfekującym i pozostawić ją do osuszenia. Podobnie ma się sprawa z myszą komputerową, ponieważ narzędzie to używamy równie często jak klawiaturę. Regularne czyszczenie i dezynfekcja jest tutaj zatem obowiązkowa.

Szczególnej uwagi wymagają też telefony komórkowe i słuchawkowe zestawy, które znajdują się blisko ust użytkownika. Po ich czyszczeniu warto sprawdzić, czy żaden element nie wymaga doczyszczenia. Osłonki z materiału powinniśmy wymieniać każdego roku, a nawet co pół. Każdy z tych elementów można czyścić chusteczkami dezynfekującymi i sprężonym powietrzem. Czyszcząc telefony zachowajmy ostrożność, aby nie uszkodzić urządzenia. Wystarczy nam wilgotna szmatka lub ściereczki i minimalna ilość mydła. Wokoło przycisków telefony także przyda się sprężone powietrze.

Długopisy i podobne narzędzia czyśćmy chusteczkami dezynfekującymi, gdyż są to elementy, które używane są przez różne osoby. Krzesła i fotele biurowe posiadające ramiona także można potraktować podobnymi chusteczkami, a to z uwagi na częsty kontakt z dłońmi.

Ołówki i długopisy. Narzędzia te najlepiej czyścić, wycierając je pojedynczo chusteczkami dezynfekującymi, ponieważ są one trzymane i często przechodzą przez wiele rąk. Mowa tu o powierzchni, która powinna być czyszczona co tydzień. Preparat antybakteryjny powinien być użyty na poręcze krzesła przed każdym użyciem.

W przypadku biurowe kuchni i innych miejsc gdzie pracownicy spożywają posiłki, konieczna jest pełna sterylność, a zwłaszcza podczas sezony grypowego. Tutaj należy czyścić szereg elementów. Bywa, że to szuflady, szafki, gdzie przechowywana jest żywność, natomiast ważne jest także czyszczenie czajników, dzbanków, ekspresu do kawy, a także uchwytów lodówki. Kluczowe może okazać się niestosowanie aerozolu w tych miejscach, gdyż chemikalia są w stanie zanieczyścić pojemniki na żywność, a to z koli może zaszkodzić zdrowiu pracowników.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies Czytaj więcej. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce. View more
Akceptuję